Az új benzines autók lehetnek olyan környezetbarátak, mint a trendi villanyautók - Ön mit gondol?
Az elektromos autóknak lokálisan ugyan zéró a károsanyagkibocsátásuk, de az életük során elég komoly terhet rónak a környezetre.
Az elektromos autóknak lokálisan ugyan zéró a károsanyagkibocsátásuk, de az életük során elég komoly terhet rónak a környezetre.
A Tesla már megkezdte annak a virtuális erőműnek a kiépítését, ami összesen akár 75 ezer ausztráliai háztartásban is képes lesz biztosítani az elektromos áramot.
Hiába lennénk képesek elutazni a Marsig, ha energia híján nem tudunk visszatérni, és élni sem tudunk a bolygó felszínén. A tudósok most nagyot léptek afelé, hogy mégis legyen rá esélyünk.
Az elmúlt években egyre olcsóbbá vált a nap- és szélenergia begyűjtésére szolgáló rendszer kiépítése, és az ár most is folyamatosan zuhan. Ez előbb-utóbb elvezet bennünket az ingyenáramhoz – ami jól hangzik, de nem árt szem előtt tartani, hogy nem csak előnyei, hátrányai is vannak.
Az autógyártás egyik leginkább vásárlásra csábító hívószava mostanság a "hibrid", de nem mindegy, hogy az adott kocsiban pontosan milyen hibrid rendszer található. Áttekintjük az elterjedt megoldásokat.
A fúziós erőműben zajló folyamatokkal csupán egy baj van: a keletkező energiát egyelőre nem tudjuk úgy hasznosítani, hogy az elektromos áramot termeljen. A tudósok szerint azonban közel a megoldás.
Az Északi-tenger Dogger-pad nevű területén egy mesterséges szigetet és több száz szélerőművet építenének fel, ami Dánia, Anglia, Norvégia, Németország és Hollandia számára biztosítana tiszta energiaforrást.
A KBNNO névre keresztelt perovszkitásvány nemcsak a nap-, de a mozgási- és a hőenergiából is képes áramot fejleszteni.
Egyre csak gyűlnek az érvek a megújuló energiát kinyerő megoldások mellett: napon, esőben.
Ilyen az, amikor egy fejlett országban egyszerre süt a nap és fúj a szél.
Európai összehasonlításban Budapesten majdnem az egyik legolcsóbb a lakossági áram és földgáz ára. A vásárlóerőhöz mérten ugyanakkor már nem ennyire jó a helyzet.
Ghánában nem az a probléma, hogy a foci-vb drukkerei hol tudják megnézni nemzeti csapatuk meccsét hétfő este az Egyesült Államok ellen, hanem az is kérdéses, hogy lesz-e egyáltalán áram arra az ország bizonyos részein, hogy be tudják kapcsolni a tévéket. Az ország plusz áramot vásárol a szomszédos Elefántcsontparttól, az állam legnagyobb kohója pedig lecsökkenti termelését a meccs idejére.
Az elektromos energia ára Németországban idén nyáron megawattóránként mínusz 100 euróra zuhant, azaz az áramtermelő cégeknek ennyit kellett fizetniük a hálózatüzemeltetőknek, hogy átvegyék tőlük a megtermelt energiát. Ez azért következhetett be, mivel annyi energia érkezett a szél- és a napenergia-forrásokból, hogy nem volt szükség a hagyományos erőművek termelésére.
Bulgáriában 8 százalékkal csökkenhet az áram ára, egyúttal visszavonják a cseh CEZ energiacég működési engedélyét.
Ismét van áram a kazincbarcikai épületek lépcsőházaiban.
A piaci árnál 10 százalékkal drágább zöld áramot kínál a versenypiacon az Elmű-Émász csoport a környezettudatos fogyasztóknak - jelentette be Nagy Zoltán, a áramcég értékesítési igazgatója kedden a Budapesten tartott sajtótájékoztatón.
Az egységes uniós energiapiac felé vezető jelentést fogadott el az Európai Parlament. A jelentésben szereplő jogszabály a határokon átívelő gáz- és áramkereskedelmet is figyelemmel kísérő uniós felügyeleti rendszerrel egészíti ki a nemzeti szintű ellenőrzést.
Szombat éjszaka megindult az orosz áramszállítás Fehéroroszországnak.
Oroszország a felére csökkentette a Fehéroroszországba irányuló áramexportját, amivel nyomást kíván gyakorolni Minszkre, hogy rendezze 54 millió dollárnyi áramtartozását.
Kína emeli az ipari, kereskedelmi és mezőgazdasági célra felhasznált elektromos áram árát, hogy enyhítse a hálózatok terhelését, csökkentse a hét éve nem látott mértékű áramhiányt - jelentette be a nemzeti fejlesztési és reformbizottság hétfőn, Pekingben.